det blåvita är antikt, nu kommer rödblått!

Nu är jag tillbaka efter en gästbloggande helg. Helgen var mycket blåvit måste jag säga, men inte längre! Den rödblå bloggen kommer igång igen. Som MayMay nämnde i tidigare inlägg så gick det inte mycket bättre än vanligt för örgryte i helgen. Dom höll visserligen 0-0 ett bra tag, men sen gick det som vanligt. Det var inte det enda som hände i helgen. Ännu fler tråkiga nyheter. Efter förlusten sökte åtta maskerade män upp Jannes villa på Hisingen. Janne var inte hemma, men hans 16 åriga dotter var det. Hon var ensam. Männen började rycka i dörrar och banka på rutorna och ropa "avgå Janne". Detta blev första sidan på dagens Sport Bladet. Antagligen var det det dom ville, synas. Men det är bara så fel! Förstår dom inte att dom är en skamfläck för ÖIS- supportrar? Dom får Örgrytes fans att framstå som huliganer i andras ögon. Det är bara åtta stycken, men det är tillräckligt. "Något sånt här skulle aldrig några av IFK-gbgs fans göra" sägs det. Men hur vet dom det? Har dom varit i samma situation som ÖIS är just nu? Svar:nej. Sedan är det inte Örgrytes fans som gör detta, dom kallar sig det, men det är dom inte. Det är inga vanliga ÖIS-supporters, det är kriminella män som inte lever för fotbollen utan för att hata och bråka. Pinsamt är vad det är! Polisen kommer snart få tag i dom ändå, men vad händer sen? Får dom en tillsägelse? Jag tycker dom ska bli avstängda från fotbollen på livstid, det är inte fotbollen dom är där för ändå så det spelar ju ingen roll...

Jag har varit oerhört "anti-Janne" på sista med, men låt honom vara nu! Han kommer inte ge sig ändå, han vill inte sluta, han vill fortsätta det han har påbörjat. Det är sant, det är fegt att lägga av för att det går dåligt. Nästa säsong kommer vi se ett nytt ÖIS. Nya spelare och framför allt nytt spel! Som Janne säger " det finns 60 p kvar att spela om, varför ge upp?"

På måndag åker ÖIS till Helsingborg för näst sista matchen innan uppehållet. Helsingborg kändes som ett omöjligt lag, men Häcken vann med 3-0 igår så dom är inte på långa vägar omöjliga. Fast samtidigt känns det inte som att HIF skulle förlora två matcher i rad, men man vet aldrig. Sista matchen innan uppehållet spelas på Ullevi där Djurgården gästar. Det är en match värd att se, vill grymt gärna dit, bara någon hänger med. Skulle aldrig ställa mig i ÖIS-klacken själv! För det första tråkigt att vara själv, men både jag och Lisa är medvetna om vilket folk som verkligen står där. Det är inte överklassnobbarna med backslick, det finns myclet mer må jag säga. Hahaha. Nu har jag fått skriva av mig i alla fall. Fortsätt läsa nu! pusssss :*



Citat Markus Allbäck:"Antingen kan man lägga sig ner och dö, eller så fortsätter man kämpa!"





Kommentarer
Postat av: Hanna

SV: aw tack snygging :D <333

2009-05-23 @ 19:18:17
URL: http://hannasavhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0