IFK vinner igen, ÖIS förlorar igen!

Tjena!
Jag skulle ha skrivit redan igår, men dum som jag är så glömde jag av det..
Jag såg IFK matchen igår samtidigt som jag höll koll på ÖIS matchen. Åsa hade bett mig att sms:a henne om hur det gick för ÖIS. Jag tog på mig uppgiften med nöje, jag visste redan ifrån början att ÖIS inte skulle ha en chans. Men att det stod 0-0 efter första halvlek gjorde mig lite orolig, men sedan så gjorde Kalmar FF mål i den andra halvleken och livet lekte igen! Jag sms:ade Åsa, vad hon svarade kan jag inte säga, det kanske finns barn som läser...
Måste bara säga att ÖIS mot Kalmar FF var en sådan tråkig match, jag kollade i typ 20 minuter och det hände typ ingenting. Men så fort jag slog över på IFK matchen så lät det dubbelt så mycket på läktaren och spelet var 100 gånger bättre! Kan inte fatta att det kan vara en sån skillnad..
Hur som helst, IFK vann IGEN! GAIS spelade bra, men IFK visade att dom var bättre! Jag satt hemma och kollade med en kompis, min syster och hennes pojkvän. Min kompis skulle självklart heja på GAIS, så fort GAIS var nära mål så skrek hon "Skjut!". Och när dom missade skrek hon "NEJ!" ... Vi andra som satt och kollade var IFK:are, vi blängde på henne och gav henne det onda ögat...;)
Jag tänkte avsluta med att säga att jag vet hur allsvenskan kommer att sluta, IFK - Göteborg kommer att möta Elfsborg i finalen och därefter kommer IFK att vinna med 2-1. Ville bara få det sagt..
Slutligen vill jag tacka GAIS för den fina insattsen dom gjorde mot Änglarna. Dom är värde att vara med på dagens bild dom också..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0