Björn, våran Björn!

Sämst uppdatering nuförtiden... blir så när serien är slut och det inte händer speciellt mycket annat just nu. Men eftersom jag inte vill att bloggen ska gå under så måste jag ju skriva lite då och då, idag blir ämnet Björn. Inte vilken Björn som helst, utan världens bästa Björn Anklev!

Björn Anklev: Helt klart världens bästa Björn! Fyller 31 den 13 april 2010. Han kommer från början från IK Tun (har inte en aning vart, men det kanske ni vet!) Från IK Tun gick han till Nyköpings BI och sedan vidare till Hamlstad BK. Men sedan 2007 lirar han i Örgryte, vilket vi är galet tacksamma för. Eller i alla fall jag. 2008 vann han ÖIS skytteliga med 11 mål, stor skillnad mot iår då han har gjort 1. Men som tur är så är ju inte allas uppgift att göra mål. Jag älskar att gå på match och veta att Björn spelar, det finns en säkerhet i att ha honom på plan. Speciellt som back. Det är en av dom spelarna som presterar så fort han kliver ut på planen, han kämpar och man ser verkligen hur det lönar sig. Att veta (i alla fall som det ser ut nu) att han kommer lira superettan med ÖIS 2010 känns helt AWESOME. En gång rödblå, alltid rödblå. Björn är och kommer vara bäst så länge han spelar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0