ÖIS - Elfsborg

Örgryte är bra. Bara att konstatera. Fin match mot elfsborg igår (1-1), tyvärr spela djurgården fotboll för en gångs skull med. Men grymt positivt att i alla fall ta en pinne mot ett lag som elfsborg. Fast vi borde vunnit, men Martin Hansson reagerar bara när dom petar på varandra, inte när mellis blir kapad i straffområdet. Men inget att hänga upp sig på. Brajjen är ute i alla fall. Så det står mellan örgryte och djurgården. Djurgården tar emot ett kalmar som har en fjärdeplats att spela för medans örgryte åker upp till gefle och spelar mot ett gefle som inte har nånting att spela för. Vet inte om det spelar någon roll, men man kan ju alltid hoppas.

Framåt rödblått, tack för mig!



Kommentarer
Postat av: Lisa

Blowitskribent talar ut på GK;



"Hej Gårdakvarnen! Jag heter Anders och håller på blåvitt självklart!

Fatta! Dom är mesta mestarna, dom har vunnit uefa cuppen och dom leder maratontabellen! Say no more!

Mina andra favoritlag är Barcelona, Manchester United och... vänta lite ska kolla en sak... ja just det, Inter. Fast det kan variera lite.

Jag tycker IFK står för allt som är bra med Göteborg. T.ex Avenyn = Sveriges kändaste gata, en oslagbar humor som är klart roligast i Sverige, blått & vitt är ju staden Göteborgs färger, vi heter nått med Göteborg(till skillnad från Gais), göteborgskalaset, va fan la dom ner det för?

Tänk om vi bara hade ett lag i stan. Det vore ju skitbra. "En stad, ett lag". Alla städer skulle bara ha ett lag, FC London... Typ. Vi skulle kunna heta ifk go:teborg. Den loggan kan man göra mycket med som min idol Göran Johansson säger.

Jäklar va vi skulle de dom där stockholmarna. Dom va så himla taskiga mot oss förut men nu har vi minsann oxå blivit huliganer, gått på gym och tränat karate så nu ska vi inte åka på stryk mer. Jag har till och med börjat käka anabola steroider så jag blir helt skogstokig om jag ser nått annat än blått och vitt. Vi skulle kunna plocka in ännu fler galningar som skiter i fotboll men som slåss för GÖTEBOOORG!

Men det blir väl inget för dom där djävla gaysarna. Ha ha, det är roligt! GAIS blir nästan Gays. Det är IFK-humor det. Ordvitsar rules!

Fan va dom förstörde när vi körde våran låt senast. Djävla FITTOR! Fast jag fatta aldrig va det va för fel på "Heja blåvitt" med Schytts. Den va liksom lite mer IFK. Han kan ju knappt sjunga den här nya men det kan ju inte jag heller så det är ju lätt att sjunga med.

Nu har vi snart vunnit igen såklart och tur e väl det för det va nästan så jag gav upp för några år sen när vi höll på att åka ur. Men nu lovar jag att jag kommer alltid vara ifk trogen så länge det går bra. För blåvitt är Göteborg och Göteborg är mycket mycket MYCKET bättre än Stockholm och alla andra ställen oxå för den delen.

Nu måste jag gå och skita.



blåvitt



fredag 30 oktober 2009, 15:24:28"



Ville bara dela med mig av härligheten, för det sägs ju att ett gott skratt förlänger livet. Efter detta är man odödlig!

2009-10-31 @ 01:14:42
URL: http://lejzor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0