aik - ÖIS !

Idag gäller det! En seger betyder uppflyttning till kvalplats, även positivt för ifk gbg ifall vi vinner. Det har man ju fått höra ett antal gånger... bland annat av Tobias Hysén efter gårdagens match (blåvitt-hammarby, som för övrigt vanns av ifk med 2-0). Tobbe sa i alla fall "Nu har vi gjort vårat, nu är det ÖIS tur imorgon!" Och visst tror vi på vinst idag?! Varför skulle vi inte kunna vinna över aik bara för att vi ligger sist i allsvenskan? Antar att varenda liten ÖISare i världen har fått höra av minst en ifkare att det är synd om oss om vi inte vinner. Måste ju bara nämna djurgårdens vinst också! VAD HÄNDE?! hahah, jag såg (tyvärr) inte matchen följde den endast på fotbollskanalen.se, men ändå. Vi gillar INTE slutresultatet..... 4-1 till dif. Men vad jag har hört var det inte för att dom var så bra, utan mer för att bp var så dåliga och det kan vi ju hoppas är sant.

Men åter till dagens match, aik-ÖIS alltså. Marcus Allbäck och Pavel Zavadil kommer inte vara med på grund av känningar i lår m.m. Det är ju verkligen inte positivt, men visst kan vi klara det utan Mackan och Zava. Jag tycker själv att Björn Anklev är viktigast, och han är ju med så finns egentligen inget som säger att det inte kommer gå. Det blir väl att följa matchen på datorn igen skulle jag tro, vet inte vilken kanal den visas på men antagligen Canal+ av något slag. Tråkigt att inte ha dom kanalerna btw :O . Det hade vart sjukt värt att kunna se ALLA matcher (y). Men än så länge är fotbollskanalen ett bra alternativ. Självklart kommer jag skriva efter matchen, hoppas ni har det bra. Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0