Förklaring !

Nu ska jag ta och berätta en sak, för alla som undrar. Det är HUR många som helst som någon gång har frågat mig "Varför är du just ÖISare?" eller "Vad fick dig att börja heja på ÖIS?". Alla har fått samma svar: "Man föds till ÖISare". Det är i och för sig sant, ÖISare är ju inget man direkt väljer just nu, i alla fall inte om man är ute efter det laget som är bäst just nu, då vet vi alla vilket lag man väljer i så fall...Men självklart är det ju inte så att jag kom ut ur mammas mage iklädd ÖIS-tröja, även om det hade vart väligt sött! Men min mamma har väl alltid varit lite ÖISare, dock inte så fotbollsintresserad som min blåvita far. Men det var i alla fall ÖIS som lockade när jag en dag blev så stor så man förstod vad det innebar att hålla på ett speciellt lag och inte bara det som ledde just då eller hade finsat färger på tröjan. Sedan dess har jag varit ÖISare, dock med ett år avbrott. Någon gång i 7-års åldern hade jag en svacka, det var då jag insåg att alla andra runt omkring mig höll på IFK gbg. Vilket jag också ville göra då såklart, och det var ju ingen som protesterade mot. Men sedan insåg jag väl anatgligen att jag inte behöver vara som alla andra? Det är helt okej att stå fast vid det man vill. Så så har det blivit. Nu finns det inte en chans (risk) i världen att jag någonsin kommer byta lag, det spelar ingen roll hur bra eller dåligt det går i serien. Det är Örgryte IS vi pratar om, det rödblåa livet. Första, bästa, enda laget i Göteborg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0