ÖIS - Trelleborg (från gårdagen)

Hej allihopa! Förlåt för seg uppdatering, men jag kände inte för det igår. Efter en sån match jag kolla på igår blir det ett bättre matchreferat nästa dag. ÖIS tog emot Trelleborg på Gamla Ullevi, jag själv satt hemma i soffan och kollade ... Men så är det ibland, i alla fall matchen. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga... En match som gör en deprimerad? svar ja! Enligt mig spelade ÖIS riktigt fin fotboll stora delar av matchen, med riktigt fina anfall. Dock utan resultat, men det var nära flera gånger. Skåningarna som inte alla spela lika bra får ett anfall i 44min och sätter det. Typiskt! Men då är det ju bara att gå ut i halvtid och ladda inför nästa 45min som gäller att man dominerar och gör mål på. ÖIS fortsätter vara laget som har övertaget och skapar chanser, som även tff gör. Absolut inte så att det bara är ÖIS som syns på planen (som det kanske låter som). Sedan från ingenting dunkar tff in bollen ännu en gång, och jag sitter i soffan och säger "vad hände?!". 2-0 till skåne. Det blev även slutresultatet.

Sedan matchens "riktiga" hänmdelser stod domaren för. Vet inte vad killen tänker med... Santos gör mål, offside dock, kollar då på linjemannen och applåderar retsamt. Inte okej, det vet vi alla och tänker "dumt nu får han kort". Men inte vilket kort som helst, domaren tar upp det röda?!?! INTE OKEJ! Det betyder ingen Santos mot Häcken nästa... Fel av domaren, jobbigt för ÖIS.

Det positiva är i alla fall att Djurgården och Bajen också förlorar så vi inte hamnar efter i kampen om kvalplatsen.

Framåt rödblått, tack för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0