premiär

Ursäkta att jag inte uppdaterade igår, jag hann inte. Förresten glömde jag kameran hemma... så tar dom bilderna som redan finns uppe.

Kvällen inleds med världens bästa känsla, att gå in på Gamla Ullevi, att stå omringad av massvis med taggade ÖISare, att äntligen känna att serien är igång igen, det är undebart! Jag tror att många tänkte som jag innan matchen: "Väsby utd, var det inte dom som var påväg ur superettan förra året? Var det inte dom vi vann mot 2008 när vi gick upp? Den undebara matchen på Valhalla då allt gick rätt? Jo men klart det var!" Jag kommer gå hem från Gamla ikväll och vara glad och sådär sjukt lycklig som man bara kan bli av rödblåa segrar. Detta var innan matchen...

Nu till matchen! Segt och tråkigt jämt i första halvlek och 0-0. Det var inte direkt bra fotboll, men att säga att det var förjävligt är ändå att ta i. I andra halvlek får Väsby straff och sätter den. Domarskandal kan man också kalla det, precis som alla gula och röda kort som delades ut under matchen. Jag kan nästan säga att domaren var i klass med Martin Hansson ungefär, då vet ni hur det var. 1-0 höll i sig oroväckande länge, det kändes kört, flashbacks från förra säsongen kom fram, läskigt! Men som tur var, får man väl säga, lyckas Robin Jonsson näta i 89min. 1-1 blir därför slutresultatet.

Egentligen ska man väl inte vara för besviken, det kunde vart grymt mycket värre. Men det känns precis som en förlust, men bara att se framåt. Degerfors på fredag, kamera ska med denna gången. I detta inlägget får ni nöja er med bilder från internet, inte helt fel det heller! För Örgryte är så fruktansvärt bra på att sätta sina tifon, och det är bara så underbart fint! Titta och njut!





Världens bästa lag och supportrar, obeskrivligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0