vinst är ett bra ord

Imorgon är det Ängelholm - ÖIS, som jag förövrigt inte skall åka på men... Skit samma, den kanske går att kolla på på internet! I alla fall så tycker jag att en vinst hade suttit fint, vet inte vad ni tycker?

Syrianska har i nuläget kvalplatsen efter vår inte fullt så perfekta match mot Falkenberg. Vi ligger på en femte plats med 34p. Det är 3p upp till kvalplats, rent teoretiskt är det möjligt att stå som vinnare i kampen om kvalplatsen. MEN då krävs det vinster i mängder så att säga, inte kryss, inte förlust, VINST!

Morgondagens motstånd, Ängelholm, ligger för tillfället 2p under ÖIS och på en åttonde plats. Så jämt är ordet!

Det är alltid ganska kul att spekulera kring vilka som åker ur allsvenskan, drömmen hade ju varit Blåvitt och AIK på samma gång, men det är en dröm. En ganska orealistisk dröm. Jag tror att Åtvidaberg behåller 16de platsen resten av säsongen och slutar på sista plats. Sedan 15de platsen är lite tuffare, Gefle ser ju ut att trivas där... men åh andra sidan är det inga stora poängskillnader så en seger för Norrland och dom ligger på minst 12de. Men någonting säger mig att det ändå är Gefle eller Halmstad som är redo för ett år i superettan. Men vi får väl se.



Bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0