ÖIS - Jönköping, hur svårt kan det vara?

Visst det sägs att det är svårt att vinna båda matcherna när serien vänder. Att möta Jönköping två gånger i rad var tydligen för svårt. Men nu är det så att det är Jönköping vi pratar om, Jönköping. Den här förlusten känns rent av förjävlig, det är andra förlusten iår.. men det hade betytt så enormt mycket med en seger idag. Jag hade inte klagat om vi hade vunnit lite fler matcher tidigare iår, men det är ju just det vi inte har. Allsvenskan känns fruktansvärt långt borta i nuläget....

Nu till matchen. Det är som alla andra matcher att inledningsvis finns det inte så mycket att säga. Inget av lagen visar något vidare fint spel, men inte heller katastrofalt från något håll. I slutet av första jobbar ÖIS upp sig grymt bra och har ett flertal farliga chanser, men inget som ger resultat. Matchen går till halvlek när ÖIS är som bäst skulle jag vilja säga.

Andra halvlek inleds rent åt helvete. Efter inte allt för lång tid sätter Jönköping ledningsmålet och 0-1 till gästerna. Välförtjänt? Ja, faktiskt. Sedan vet jag inte vad jag ska säga.. ÖIS lyckas inte få in en kvittering, har dock en del fina chanser, men Jönköping är minst lika vassa om inte vassare.

En seger i denna matchen hade betytt att hoppet om allsvenskan hade växt rejält! Men det är väl bara att ladda om inför nästa match mot Väsby, där är det tre pinnar som gäller. Annars... ah typ.

Trots att jag är jävligt emo just nu som ni kanske kan se på mitt fula sätt att skriva matchreferat på så är kärleken större än besvikelsen. Vi ger ALDRIG upp, vi älskar ÖIS!

Kommentarer
Postat av: Bosse Larsson

HAHAHAHA! Sämst är Göis :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0