green day

Klockan ringde 08.30 och konserten började 18.00 ungefär, eller insläppet skulle vara 17.00. Jag och Cissi åkte in tvärtidigt för vi hade förväntat oss att det skulle vara brutalt mycket folk som hade sovit över och sådant, med tanke på att det var slutsålt. Men när vi kom dit så var det inte överdrivet mycket folk, så vi kände att det inte var nödvändigt att stå (sitta) i kön i sju timmar. Vi underhöll oss på annat sätt, genom att käka åh så. Sedan gick vi till Ullevi igen, träffade Lisa m.fl. Sedan kom Johan och Lien en väldans kort stund, och helt plötsligt dök Joel upp från ingenstans, haha.

 

 

Man kan väl säga att vi började köa vid ett-tiden någon gång, inte för att vi satt still från ett till fem, men vi befann oss runt Ullevi i alla fall. Det var ändå varmt och gött väder, så jag och Cissi chilla med Joel och hans polare lite eftersom dom var aningen längre fram i kön, hahaha. Men det är inte så intressant att läsa en massa om innan kanske…

Första förbandet var Johnossi, det var ändå väldigt bra. Med tanke på att det är ett bra band. Och låtar man kan och kan sjunga med i. Dom spela väl i 30-40 min ungefär. Efter dom kom Joan Jett and the blackhearts. Jag hade ingen aning om vilka det var eller vad dom hade gjort för låtar, men det var helt okej. Det dög som taggmusik. Fast eftersom dom spelade typ lika länge som Johnossi så  blev det lite segt eftersom det var Green Day vi väntade på!

 

 

Men tillslut hörde vi hur Song of the Century började spelas ur högtalarna och hela Ullevi fylldes av sång utan att någon stod på scenen. Men strax därefter kom Green Day ut och drar i gång med 21st Century Breakdown. NU NU NU NU var det på riktigt. Vi stod fucking 3 meter ifrån scenkanten och hade Billie Joe framför oss, det är obeskrivligt. Och ni kan kalla mig Johan Palm fjortis om ni vill, men I don’t care, detta är kärlek!

Dock spelades inte jättemånga låtar från ”21st Century Breakdown”, vilket jag tyckte var ganska bra egentligen. Mycket låtar från ”American Idiot” och lite från ”Dookie” bland annat. Sedan fick vi höra och sjunga Highway to hell och Sweet child of mine av någon underlig anledning, men det var ball!

Det var en otroligt mäktig stämning på Ullevi, det var fullt och det var hur lyckat som helst! Jag längtar redan tills nästa gång dom kommer.

SWEDEN <3  GREEN DAY




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0