ÖIS - Assyriska

Gamla Ullevi 18.30 var det ja. Ändå sjukt bra väder och sånt att tagga i. Träffade lillebroshan på dagen och sedan Sandra lite senare. Vi drog oss mot Ullevi och mötte upp resten och underhöll oss i väntan på matchstart.

Matchen inleds bra tycker jag. Jag hade inte förväntat mig någon seger, vilket jag aldrig gör med ÖIS längre men idag kändes inte som att det ens skulle vara nära. Jag tycker vi lirar bra och är minst lika bra som Assyriska. Helt underbart trycker Björn in 1-0 och vi leder! Det var inte igår man fick känna den känslan. Den höll inte i sig speciellt länge heller eftersom nästa anfall blev det också mål på, denna gången åt Assyriska. Så himla typiskt Örgryte. Men då var det bara att börja om från början... Matchen gick till halvtid.

I andra halvlek är det fortfarande chanser åt båda håll och ma nkan inte säga att något lag är överlägset. Sedan händer något jävligt udda. Ken får rött kort efter att tydligen ha armbågat nr16 i Assyriska i ansiktet. Hur rättvist det röda kortet var kan ju disskuteras, kollar man filmen på fotbollskanalen ser det inte speciellt allvarligt ut  (http://www.tv4play.se/sport/fotbollskanalen?videoId=1.1688564). Ken blir i alla fall utvisad och ingen ÖISare på läktaren är på bra humör. Om vi ska hata domaren är lite oklart med, med tanke på att Assyriska hade två situationer som skulle kunnat dömts till straff. 1-1 blir slutresultatet i alla fall, allsvenskan känns långt borta...

Vi ger aldrig upp, vi älskar ÖIS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0