serbien?

Tyskland-Serbien idag:

Jag tycker Serbien är riktigt duktiga från hela början av matchen, imponerande. Det kändes som att hela matchen skulle bli förhållandevis jämn redan efter några minuter. Det var ganska jämt också, chanser åt båda håll. En lite petig domare må jag säga, han kan förstöra mycket. Det bevisade han för oss alla idag, tappade räkningen på antal gula kort han delade ut? Han visar ut Miroslav Klose. Tyskland spelar med en man mindre och tappar in 1-0. Serbien står upp sjukt bra, men borde ändå gjort det aningen bättre med tanke på att dom var en gubbe mer. Men möter man världens bästa land är det inte alltid så lätt.

Podolski får en straff i andra halvlek och missar den. Det var chansen att kvittera, missar man den får man nästan skylla sig själv kan man tycka. Men Lukas Podolski är och kommer alltid vara kunglig ändå, alla missar ibland. Matchen slutar i alla fall 1-0 till Serbien, välförtjänt? Nja, kan diskuteras, ett oavgjort resultat hade i alla fall vart minst lika rättvist!

Jag tror fortfarande på Tyskland. Kommer inte ändra mig förän dom åker ur, vilket dom inte gör, men om det nu skulle vara så. GO GO GO GO GERMANY!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0