En kärlek som aldrig försvinner

Ja, det är kris. Ja, det suger. Frågan är, oroar vi oss i onödan? Det hoppas jag.

Jag är inte mer påläst än alla andra Göteborgare som läser tidningen, just so you know. Men vad man kan konstatera är att ÖIS har problem. Problem med ekonomin. Då säger min pappa "Det har dom haft förut, det löser sig". Dock övertygar han mig inte. Vad jag kan minnas så har ÖIS aldrig tidigare vart i den situationen att 3.5 miljoner kronor som inte finns skall vara inbetalda imorgon. Ni hör ju hur det låter... Vad ska dom pengarna komma ifrån?

OM det nu inte skulle fixa sig, vad händer då? Konkurs? Nedflyttade sådär 3 serier? Jag vill och orkar faktiskt inte ens spekulera i det.

Jag vet inte vad jag egentligen vill förmedla med denna texten om jag ska vara ärlig. Känns bara inte som att det är ÖIS som ligger risigt till, det är inte bara ÖIS, det är livet. Det rödblåa delen av livet som innehåller mer kärlek, passion och glädje än de allra flesta delar. Det är en livsstil. En livsstil som vi aldrig i hela våra liv skulle ge upp, eller hur? Det är vi som är ÖIS. Det är vi alltid oavsett (tänk inte på blåvittramsan). Vi ger aldrig upp, vi älskar ÖIS!


Bortglömt klipp som jag hitta i Jönköping away arkivet! Njut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0