kalla mig rasist

Jag måste bara berätta en sak. Som ni alla vet är SD inne i riksdagen till otroligt mångas förtvivlan. Jag tycker det är okej att spy ut kommentarer så som "Nej, inte SD i riksdagen, gillar inte deras politik.." osv. FINE. Men alla ni som säger "Vi vill inte ha ett rasistist (till om med nazistiskt) parti i riksdagen..", vilka fan syftar ni på då?

Det finns inget parti med rasistiska åsikter. Den som tror det är lite för lättlurad, jag kan ge er ett tips: Istället för att tro på vad varenda lite sosse säger så läs partiets partiprogram innan ni uttalar er. Det är precis samma sak som att man inte säger att Vänsterpartiet är kommunister, för det är dom inte. Det finns partier som är kommunister, så som Kommunistiska partiet. Det finns partier som är rasister, så som SvP. Dom partierna är INTE i riksdagen, eller?

Och länka gärna filmklipp till varandra där det är en föredetta nazist som numera är Sverigedemokrat. Jag menar, det fattar väl alla att det betyder att hela partiet är nazister och vill ha ett nytt hitler-tyskland, eller? Nej precis. Det är inte en individ som bestämmer i ett demokratiskt parti. SverigeDEMOKRATERNA.

I mina ögon är det dock lika okej att vara rasist som kommunist, så länge du inte skadar någon annan på grund av dina åsikter. Jag tycker att Sverige bygger litegrann på att man faktiskt får tycka och säga i princip vad man vill, men det måste ju gälla allt i så fall?

Jag vet att jag kommer få skit för det här, men ärligt talat så bryr jag mig inte. Jag är inte heller Sverigedemokrat, men jag är inte mot yttrandefrihet i Sverige som de allra flesta verkar vara eftersom dom säger att SDs åsikter inte är okej.

Grattis till riksdagen SD!


Kommentarer
Postat av: Mattias

ETT SlAG FÖR YTTRANDEFRIHETEN.

ETT NEDERLAG FÖR JÄMNSTÄLLDHETEN OCH FRIHETEN.



Men det e bra åsa alla tycker vi olika :)

2010-09-20 @ 08:51:01
Postat av: Filip

SD är en skam för sverige,

2010-09-20 @ 13:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0