Vi är ÖIS

Jag nämnde det snabbt igår, och för att repetera så är det 4p ner till att behöva kvala för div1. Kul för vissa, mindre kul för andra. Jag personligen njuter inte av det i alla fall. Kanske kan vi skrälla och rent ut sagt krossa Assyriska på söndag? Det är ett alternativ. Eller så gör vi vårt jobb och slår Brage när dom kommer på besök till Gamla Ullevi. Eller varför inte åka upp till Stockholm och spela mot Bajen så som vi gjorde när dom var här nere. Fast jag tycker vi satsar på att utföra allt ovanstående. För då tror jag inte det ska vara några problem att hålla sig kvar i serien.

Hör ni hur det låter... Vi behöver prestera för att hålla oss kvar i Superettan?! Det är inte att avancera till Allsvenskan som är problemet, utan att klara Superettan. Pinsamt.

Fast som jag alltid säger så är det ÖIS. Vi älskar ÖIS. Blir nog ingen bortatripp till Södertälje för min del, men Brage hemma och Bajen borta står på schemat. Precis som att spelarna fullföljer säsongen tills den slutar ska även supportrarna göra det, tänk på det. Spelar ingen som helst roll om vi gör oss klara för div1 nästa år (?!), antar att vi står upp och hejar på det vi älskar ändå? Det är en självklarhet för rasen ÖISare. En självklarehet som inte alla lag har, men som jag hoppas att ÖIS har.





Degerfors 28/7 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0