Vårat älskade idrottssällskap

Nu var det exakt två veckor sedan jag bloggade. Ganska längesedan faktiskt. Frågan är, bra två veckor eller kanske mindre bra två veckor? Det är frågan. Händelserika två veckor på ÖIS-fronten i alla fall.

Nummer ett, Qviding FIF kom med en lysande idé att slå ihop sig med ÖIS och bilda ett nytt grymt fotbollslag med samma historia, färger och namn som vårt kära ÖIS. Lät som en ganska fin idé om ni frågar mig, så länge ingen rör ÖIS...

Nummer två, ÖFAB (Örgryte Fotboll AB) har gått i konkurs. Lite mindre bra kanske, det betyder degradering till div1 södra. Känns väl sådär, men än lever hoppet kvar om ett samarbete med Qviding och därmed fortsatt spel i Superettan. Det finns inte så mycket att spekulera i, bara att vänta och se.

Lite tråkigt att alla matcher hittills har blivit inställda. Hoppas innerligt på en match nu på onsdag mot J-södra, har dessvärre inga pengar att ta mig till Jönköping för, men bara matcherna kommer igång!

Allt för denna gången, kul att det trots min bloggtorka är några tappra själar som läser min blogg.

Vi reser oss igen, enade bakom samma sköld! Örgryte IS.



love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0